13 Şubat 2014 Perşembe

Kezban Şahin Taysun-Kafesteki Kalp


Selamlaaaarrrr :)))
Bildiğiniz gibi 9 Kasım 2013 tarihinde Kitap Ağacı İstanbul grubumla Tüyap Kitap Fuarındaydım.Hatta sizlere bu kitabımdan ve yazardan da bahsetmiştim Kasım arşivimi karıştırırsanız orada bulabilirsiniz.
İşte ben bu yeni tanıştığım yazarımız Kezban hanım ile Yitik Ülke Yayınevinin standında tanıştık.Benim blog yazarı olduğumu öğrendiğinde blog yazarlarına çok değer verdiğini onların yorumlarını çokça önemsediğini belirtti ve bana imzalı bir kitabını hediye etti.
Ben okuma fırsatı yeni buldum sayılır ve üzerinden çok geçmeden de hemen yorumlamak istedim.
Kitabımız Gülşen,Meriç ve Emine adlı üç kadın ve onların hayatlarından kesitleri anlatan bir roman.Sık sık kadına uygulanan şiddet,baskı ve ona verilen / verilmeyen değer gibi konular vurgulanmış.Tam günümüzdeki kadını anlatan bir kitap.Ben çok beğendim.Yer yer sorguladım,üzüldüm,sevindim...Birçok duyguyu aynı anda yaşamış oldum yani.Ayrıca sevgili Kezban hanımın kalemi de anlatım şekli de çok akıcı ve hoştu.Kadınlarla ilgili güzel bir kitap okumalıyım diyorsanız en başta önereceğim eserler arasında yer alacak.Sevgili Kezban hanıma bana gösterdiği yakın ilgiye ver imzalı eseri için tekrar teşekkür ediyorum :) Dilerim diğer kitaplarınızı da en kısa zamanda edinip okuyabilirim :)
Sevgiler

ARKA KAPAK

Kezban Şahin Taysun, kadınların çektiği acılara, baskılara dair özel bir roman yazdı.

Bir kadın pek çok ayıbın günah keçisi gösterildiğinde, kendi doğrularını bulabilme ve uygulama konusunda ne kadar şanslı olabilir? Çözüm nedir? Ayıp olmasın diye, vicdanı olmayan hazır doğruları kabul etmek midir yoksa kendine ayıp etmeden yaşamayı öğrenmek midir?

"...Yaydan fırlayan bir ok gibi saplanır, kuru iftira! Üzerine değen kötü sözcüğün gölgesinde kıvrandığını algılarsın. Sana yakışmayan bir olayın içine çekilmişsindir. Onu uyduranlar kıvranmandan keyif alırlar. Parçalara ayrılmış çaresizliğin yaşatır onları. Kimse leke almak istemez aslında. Adın değişir, yeni sıfatlar alırsın! Kız kurusu Nesrin, kötü Alev, dul Sedife gibi..."

Üç kadın; Gülşen, Meriç ve Emine onları yok sayan hazır doğrular karşısında nasıl davranacaklardır? Gülşen, yolculuğu sırasında kendisine yöneltilen zor soruların yanıtlarını bulacak mıdır? "Kafesteki Kalp" sizi farklı bir yolculuğa davet ediyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder