14 Temmuz 2014 Pazartesi

Jean Christophe Grange-Kızıl Nehirler (Hem Kitabı Hem Filmi)



"Biz Efendileriz, Biz Köleleriz. Biz Her Yerdeyiz, Hem de Hiçbir Yerde. Biz Karar Verenleriz. Kızıl Nehirlerin Hakimiyiz." şeklinde bir arka kapak yazısı olunca Grange çok favori bir yazarım olmasa da çok merak ederek almıştım bu kitabı.Üstelik birkaç arkadaşım da tavsiye edince tamam dedim okuyayım.
Nitekim Grange beni bu kez soluksuz bıraktı.Kaiken ve Siyah Kan'dan sonra okuduğum en iyi romanıydı.Başta kendisiyle Koloni ile tanıştık ve kötü bir tanışma olduyda da bu romanla affettirdi kendisini diyebilirim.
Bir fakültede işlenen seri cinayetler vardır.Ve perde arkası oldukça karışıktır.Baş karakterimiz Nieman ve yanında yer alan diğer polisle bu cinayetleri çözmeye çalışırlar.Kitap ilk bittiğinde sanki devamı da varmış gibi gelmişti bana.Ve araştırdığımda filmin aynı isimde 2.sinin olduğunu gördüm.Onu da yarın izlemeyi planlıyorum.

ARKA KAPAK
Biz Efendileriz, Biz Köleleriz. Biz Her Yerdeyiz, Hem de Hiçbir Yerde. Biz Karar Verenleriz. Kızıl Nehirlerin Hakimiyiz. Kalbinize güvenmiyorsanız ya da ocakta yemeğini varsa, bu kitabı okumaya başlamayın. grange'nin sınır tanımayan hayal gücü, sürekli artan gerilim, etkileyici karakterler, birbirinden korkunç cinayetler; hepsi daha ilk satırlardan itibaren size hükmedecek... "Kızıl Nehirler" sadece Fransa'da 450 000 sattı ve 20 dile çevrildi. Soluk kesen bir tempo. İnsanı hemen saran bir hikaye. Çok gerçekçi şiddet sahneleri. İki sıradışı insanın çevresinde gelişen olaylar: biri enerji dolu, tecrübeli bir polis, diğeri sokaklardan gelme Mağripli bir çaylak... "İnsanı daha ilk sayyfalardan itibaren sarsan, altüst eden, yutan o kitaplardan biri. Sizi sürekli olarak gerilimin sınırlarında dolaştıracak; akkor hal,ine gelmiş bir telin üzerinde yürüyormuş hissi verecek kusursuz bir thriller." Le Monde "James Ellroy ve Thomas Harris etkisinde bir seri cinayet hikayesi." Le Nouvel Observateur


Kitabın bitmesinin ardından filmini de hemen izleyecektim.Ama filminin kitabı kadar iyi olmadığını çok beklentim olmamasını söylediler izlemiş olan arkadaşlarım.Ben de onların tavsiyelerine uyarak hem beklentisiz hem de biraz önyargılı izledim filmi.Kitabı kadar iyi değildi ve tabi bazı detaylar eksikti sanki.Başrolde Jean Reno gibi çok sevdiğim bir aktör vardı.Sırf onun aşkına izledim.E tabi bir de koşu bandında vakit geçsin diye.
Kızıl Nehirleri okumadıysanız bence hemen okuyun derim.Ama filmden gerçekten pek beklentiniz olmasın.
İyi akşamlar.

7 yorum:

  1. Grangé , sevdiğim yazarlar arasındadır.Kitaplarını bir solukta okur yenilerine gün sayarım ;)
    Özellikle yazmıştım sana , Siyah Kan ;)
    keyifli okumalar canım.

    YanıtlaSil
  2. Yazarın ilk ve en iyi kitabı. Benim ilk 10 listemdedir. Karakterleri kurgusu ve olayların akış hızı ile muhteşem bir kitap.

    YanıtlaSil
  3. İremce, filmi de mi var ki bunun? :)
    Ben de bekliyorum...

    YanıtlaSil
  4. Polisiye çok severim ve de gerilim... :) Bir tek bunu okuyamadım ama aklımda.

    YanıtlaSil
  5. garange okumayalı ne çok oldu , dur bakayım ben de :)

    YanıtlaSil