5 Ekim 2014 Pazar

Temmuz Okumalarımın Devamı :)

Selamlar sevgili kitap dostlarım blogger arkadaşlarım :)
Yaklaşık 3 ay aradan sonra bendeniz yine karşınızdayım.Bugün sizleri bol bol yazılarıma boğacağım diyebilirim kısacası.Neden bu derece ara verdim bilemiyorum.Tatildi,gezmelerdi,yeni okul dönemiydi derken hiç vakit bulamadım yazmaya.Bu arada tabi bolca okudum ama içimden hiç bloguma yazmak gelmedi.Biliyorum sözümü tutamadım ama napayım inşallah bundan sonra affettireceğim kendimi.Hem kitap yazılarımla hem tatil fotoğraflarımla hem de yeni miniklerimle tanıştıracağım sizi :)
Eh başlayalım o zaman...


  
Temmuz ayında kendimi bolca kitaplara gömdüm diyebilirim.Hatta Bodrum tatilimde bile güneşlenirken okudum da okudum.

ALICE MUNRO-FİRAR / Benim tatil yolunda başladığım ve tatilde bitirdiğim öykü kitabımdı.Kitabı çok sevdim.Sanki böyle 50li yıllarda hissettim kendimi okurken.Üstelik yeni bir de yazar tanımış oldum.Yazarın başka kitaplarını da okurum diye düşünüyorum.

ÖZLEM KUMRULAR-ESKİ SEVGİLİLERİNİZDEN İTİNAYLA KURBAĞA YAPILIR/ Ay çok gülerek okuduğum bir kitap oldu bu.Hem de şıp diye akıp gitti.Otobüsteydim bu kitaba başladığımda.Utanmasam otobüste bile kahkaha atardım o derece yani.Tavsiye ettiğim arkadaşlarımdan bazıları pek sevmedi.Sanırım o da yazarın bolca araya sıkıştırdığı ingilizce cümlelerden kaynaklandı diye düşünüyorum.Zira ben pek eğlendim.Tam yazlık bir kitap.Tavsiye edilir.

JOJO MOYES-PARİSTE BALAYI/ AH Jojo Moyes...Kendisi beni Sevgilimden Son Mektup kitabından beridir cidden hayal kırıklığına uğratmakta.Hani belki bu kitabı öyle olmaz dedim ama ııhh...2 saat içinde bitti kitap ama aaa noldu şimdi dedim sonunda.2.dünya savaşı sırasında tanışan bir çiftimiz var ve Parise balayına gidiyorlar ama bir türlü beraber zaman geçiremiyorlar.Kızımız hep bundan yakınıyor ilk kitapta ve bu şekilde son buluyor.

JOJO MOYES-ARDINDA BIRAKTIĞIN KADIN/ Pariste Balayının devamı niteliğinde bu kitap da.Bir türlü beraber vakit geçiremeyen çiftimiz evlerine dönüyorlar ama eşi savaşması için askere alınıyor ve hikaye böyle sürüyor.Ha geldi ha gelecek derken tabi eş dönmüyor.Ve günümüz zamanında da o kadının yer aldığı bir tablo ile ilgili de olaylar oluyor.Kitabım tatile beraber gittiğim arkadaşım Seda'da kaldığı için buradaki kulede resmi yok maalesef.Kısaca özetleyeyim ki Jojo bu şekilde yazmış olmak için yazmaya devam ederse ben artık onu okumayacağım.

DONALD SPOTO-GRACE KELLY/ Biyografi okumayı çok seviyorum.Aynı yazarın daha önce Zarafet adlı eserini okumuştum.Onda Audrey Hepburn'un hayatını konu alıyordu.Bu eserinde de Monaco Prensesi Grace Kelly'i anlatıyor.İçinde kendisine ait fotğraflar var ve hayatından bolca kesitler.19 eylülde de kitabın filmi çıktı ve Nicole Kidman oynuyor kendisini.Rolünde de oldukça başarılıydı.Ama ben filme tahammül edemedim çok sıkıcı geldi ortasında kapattım.Ama kitabı tavsiye ederim.

NİLÜFER AÇIKALIN-KARANLIKTA ÇOK GÜZELİM/ İlk defa Nilüfer açıkalın kitabı okudum.Kendisinin 9 tane öykü kitabı varmış ve ben hiç duymamışım.Bu da kendisinin ilk romanıymış.Sinema dünyasında çalışan Solmaz'ı konu almış romanında.Ben pek sevemedim ama okuyan çoğu arkadaşım çok beğenmiş.Sorun bende sanırım.Belki başka bir zaman yine şans veririm kitaba.

ZÜLFÜ LİVANELİ-SEVDALIM HAYAT/ Kitap ağacı grubumuzla temmuz ayı için seçilmiş kitabımızda.Livaneli kendi hayatını kendisi anlatmış bu  eserinde.Çok severek okudum.Zaten kendisinin kalemini çok beğenirim.Okumadığım bir tek Edebiyat Mutluluktur adlı eseri kaldı.Ona da şu sıra elim gitmiyor zira başka kitabı kalmadı okuyacak ta ki o yazana kadar.

KÜRŞAT BAŞAR-SEN OLSAYDIN YAPMAZDIN BİLİYORUM/ Kürşat Başar'ın kitaplarını severim.Ama hiçbiri bana Başucumda Müzik etkisini vermediği için biraz boş geliyor bana açıkçası.Bu kitapta ne anlattığını hatırlayamıyorum bile düşünün.Ne anlatmıştı aklımda kalmadı bile.Daha sonra yine okuyabilirim belki.

ZÜLFÜ LİVANELİ-BİR KEDİ BİR ADAM BİR ÖLÜM/ Bodrum tatilimin son 4 gününde aman kitaplarım bitiyor diye aldığım 2 kitaptan biriydi bu kitap.Bulunca resmen atladım alayım diye.Ödüllü bir kitap yine Livanelinden.Çok sevdim okurken.Karakterler farklı ama birbirlerine bağlı haldeler hikaye içinde.Bir bakıyorsunuz kedi anlatıyor hikayeyi,bir bakıyorsunuz katil veya adam.Tavsiye edilir.

ZÜLFÜ LİVANELİ-ENGEREĞİN GÖZÜ/ Yine Bodrum tatilinde aldığım kitaptı kendisi.Osmanlı döneminde geçiyor olması çok değişikti.Bir de Livanelinin kalemiyle birleşince yine çok sürükleyici bir roman çıkmış ortaya.Dilerim bir gün kendisiyle tanışabilir ve tüm kitaplarımı imzalatabilirim :)

AYŞE KULİN-BİR TATLI HUZUR/ Ayşe Kulin hayranlığımı bilmeyen yok sanırım artık.Okumadığım ve bende olmayan 3 kitabı vardı kendisinin.Bodrumda alma şansı buldum hem de kendisiyle nihayet tanışma fırsatı elde ettim.Onu başka bir postta yazacağım :) Foto Sabah resimleri Ayşe Kulin'in hayatından çizgiler ve resimlerle renklendirdiği bir kitap.Çok severek okudum yine ve kendisi tarafından imzalı bir şekilde kütüphanemde yerini aldı.

AYŞE KULİN-İÇİMDE KIZIL BİR GÜL GİBİ/ Burada fotoğraftaki kuleye katmayı unutmuşum kendisini kusura bakmayın.Ama yazın okuduğum kitaplar arasındaydı kendisi.Ve yine Bodrumda alındı.Orada kendisine imzalatıldı.Bu kitapta Ayşe kulin nasıl şiirle tanışıyor,nasıl Nazım Hikmet okuma sevdasına tutuluyor onu okuyorsunuz.Ve yine içinize işliyor kitap..Tavsiye edilir.

AYŞE KULİN-BİR TATLI HUZUR/ Son Kulin kitabımdı kendisi.Bodrum dönüşü sabah yolunda okudum ve bitirdim kendisini.Çok güzeldi yine.Münir Nurettin Selçuk'un hayatını anlatıyordu bize.Kulin'in biyografik romanlarını ayrı seviyorum.Dilerim en kısa zamanda yine elimizden düşmeyecek bir kitap yazar bizi çok bekletmez.

CAN DÜNDAR-LÜSYEN/Uzun zamandır kitaplığımda bekliyordu bu kitap okunmak için.Doğrusu Can Dündar'ın kalemini özlemişim bunu anladım.Makberin yazarı Abdülhak Hamid ve kendisinden epey küçük yaşta olan ikinci eşi Lüsyen'in aşkını konu alan bir roman.Severek okudum.Vay be dedim hatta böyle bir aşk var mıdır acaba hala?Bir yönden hayal kırıklığı oldu benim için o da şu.Ben Makber'in Lüsyen için yazıldığını sanıyordum.Öyle değilmiş onu öğrenmiş oldum.Tavsiye edilir aşk romanı sevenlere :)

TEZER ÖZLÜ-HER ŞEYİN SONUNDAYIM/ Ahhh edebiyatın gamlı prensesi Tezer...Kendisinin Ferit Edgü ile mektuplarını konu alan bir kitap.O kadar etkileyici mektuplar var ki aralarında.Tezer Özlü'nün neler yaşadığını okudukça tüylerim diken diken oldu.Hatta bir kez daha Yaşamın Ucuna Yolculuk adlı eserini okumaya karar verdim.Bu kadını daha da iyi anlayabilmek için...

ŞÜKRÜ ERBAŞ-BAĞBOZUMU ŞARKILARI/ Canım kitap dostlarımdan biri olan İzmirli güzel arkadaşım Deryamın bana hediyesi kitaptı bu kitap.Aslında çok şiir insanı değilim ben ama sağolsun canım deroşum bana onu biraz aşılamış oldu :) Kitabı çok severek okudum.Hala arada sırada elime alır birkaç şiir okurum.Tekrar teşekkürler canım benim bu güzel hediyen için.

ORHAN VELİ-SAKIN ŞAŞIRMA/ Bu şiir kitabım da yine deroşumdan armağandı bana.Şükrü Erbaş'tan sonra hemen onu da okumuştum.Yine arada alır okurum.Şiir eskimez zamanı bitmez çünkü...

TURGUT UYAR-GÖĞE BAKMA DURAĞI/ Turgut Uyar..fazla söze gerek yok.Onu da alır okurum yine arada...Göğe Bakma Durağı şiiri harikadır çünkü...

İşte Temmuz okumalarım bunlardı efenim.Umarım sıkılmadan okursunuz.Bir sonraki yazıma kadar sevgiyle kalın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder